Ledig helg!!

Ja det stämmer! Jag är ledig lördag OCH söndag!! Som en liten födelsedagspresent från Charles! På lördag kväll blir det födelsedagskalas hemma hos en kompis och sedan går vi ut i stan antar jag. Men innan dess så ska jag åka och handla i tyskland till familjen och städa mitt rum. Det säger jag alltid att jag ska göra men det blir liksom inte av, konstigt det där.
Ikväll ska jag bara vara hemma och njuta av att kunna sova imorgon, ska gå och lägga mig i tid (säger alltid det också men det blir inte av, lika konstigt där) och läsa "The Hobbit" som jag har fått av farmor. Det är 50 årutgåvan precis som JRR Tolkien ville att de skulle ges ut från början med kartor och ett superfint omslag och att den är på engelska. Vissa ord har jag ingen aning om vad det är för något, skulle antagligen inte vet vad det var på svenska heller, fantasy termer helt enkelt. Men det ska bli mysigt.
 
Jag kan fortafarande inte rida. Ligger snö på ridbana vilket är det enda stället i så gott som hela junglinster som fortfarande har snö?? Så på måndag antagligen då det ska bli fint vädr i helgen. Vill ha vår nu! Tävlingen nästa helg som jag tänkte skulle bli min första vart inställd, lika bra för skulle inte hinna få igång hästarna till det i vilket fall. Så nu ser det ut som att nästa tävling efter det är 22-24 mars och det ska nog inte vara några problem. Ska blir kul att kicka igång tävlingsäsongen 2013 med några småklasser och sedan se om jag och Cerise kan ta oss ann någon högre klass detta år. Cerise är väl klar för det men det handlar väl om att ryttaren på ryggen ska väl hänga med i svängarna.
Lite tråkigt nu att jag bara har en häst att tävla då Childeric är såld, finns väl någon unghäst men det är inte samma sak. Och när man bara har en häst bli dagarna så långa, har man två stycken och de båda startar i två klasser var så rullar det liksom på. Å andra sidan så har jag mer tid nu, till någonting annat.
 
 
Go go lilla Cerisis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0