5 Mars 2013

Oj redan Mars!
Helgen har gått så fort. Först på lördagen var jag och handla i tyskland åt familjen och efter det in till stan en sväng. Sen var det bara hem och ta en dusch för att möta upp Olivia och ta sig vidare till festen. Var en jättekul kväll och bäst av allt! Jag fick sova dagen efter!! Fast vaknade klockan 10, kunde gå upp och äta en låångt frukost och sen låg jag bara i min säng hela dagen och läste min bok förutom på kvällen då jag och Ingrid gick och såg "Hitchcock" och åt middag ute efter det. En riktigt lyckad helg med andra ord.
De senaste dagarna har solen varit framme och blå himmel, så härligt. Nu känner man att våren är på gång trots att det säkert kommer något bakslag snart. Har därför kunnat börja rida nu. I alla fall på eftermiddagen då det fortfarande är fruset på nätterna och man måste vänta tills ridbanan har tinat. Men red för första gången igår. Nina och Cerise som båda var snälla och fulla av energi såklart sen longerade jag Saint H. så att han inte skulle vara så galen idag när jag skulle rida honom. Hjälpte dock inte så mycket. Helt O-M-Ö-J-L-I-G-T att trava över 4 "cavaletti" (20cmx20cm). Först "skuttade"/ snubblade han över och jag tänkte bara "okej han har mycket energi så jag skrittar över några gånger bara för att visa.
Sakt och gjort, jag skrittade över några gånger och det gick bra och försökte mig sedan på trav igen. Nej då hoppade han studs?! "Jaha, vi provar lite till" tänkte jag. Men *skutt skutt skutt HOPP skutt skutt*, funkade inte alls. Skit samma då, då provar vi på 3 vanliga bommar som ligger framme bara för att ska fatta grejen. Nej då stannar han? Jaha då vart jag ju arg och gav honom en spark. När man går 130 ska man inte stanna på 3 travbommar även fast man inte har blivit riden på 1 vecka. Så då zick zackade han över dem och jag kom igen, nej då skuttar han över. Ååååh suck, vad är det med dessa hopphästar som kan hoppa en bana på 150 men när det kommer till att trava över några bommar, ja då går det inte. Jag kommer ihåg att det var exakt samma sak med Citterio i början så vi fick helt enkelt börja med bara en bom haha. Men nu går det!
Jag red också Cerise som var så trött från igår när hon var så stark och bara sprang så jag travade bara runt lite och galopperade så att hon skulle få komma ut lite. Sen Nina var också trött men på ett bra sätt då hon vart lugn och fin och inte så hispig som hon var igår.
Charlotte kom förbi också och red Etro och Colcique. Bra där.
Nu ska jag se på lite serier på datorn (följer säkert 10 st) och sen lägga mig i sängen för att läsa boken. Måste lägga mig lite i tid idag då det har blivit lite senare än vanligt de två senaste dagarna. Ni vet väl hur alla säger "8 timmars sömn behöver man för att vara utvilad!". Men nej nej, jag måste ha 9 för att känna mig på topp, sover jag 8 då är jag liksom riktigt trött. Konstigt det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0