23 Mars 2013

Idag hade jag (årets första?) hoppträning med Cerise. Har hoppt lite småhinder innan bara för att hon ska komma igång lite och inte vara så galen på första träningen. Men det gick bra, först vart Charles lite sur på mig för att han tyckte jag tog henne för mycket i munnen. Så jag fick börja med att bara trava runt på långa tyglar för att få igång henne och sedan galoppera på långa tyglar. "You have left the hind legs in the stable!"
Men sen gick hoppningen bra. Hoppade några språng upp mot 120 som är ganska högt för mig och lilla Cerise. Fick blackout en gång och såg ingen distans framför ett sådant hinder så stannade henne och då fick jag såklart lite skäll av Charles som sa att distansen var bra och det var synd när det hade gått så bra att lägga in det där stoppet. Vilket var sant. Det bra var att han skrek först typ "Noo, what are you doing?!" Men sedan lugnade ner sig och föklarade. Och då är det okej om man skriker ibland för det var dåligt ridet av mig. Men när han ska skrika sig genom hela förklaringen och få en att tro att man är helt värdelös, ja då får det vara.
Men jag är nöjd med Cerise och mig själv, hoppas att hennes ben håller sig friskt hela säsongen!
Ujujuj nu vill man komma igång med tävlandet!
 
 
Kiwi som unghäst, i Belgien på VM för unghästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0