9 April 2013

Mina nya ridskor gick sönder haha... Använde dom endast igår eftermiddag så åkte tillbaka med dem idag på lunchen och fick direkt ett par nya, hon frågade ingenting, perfekt. Så passade på att ta en halv storlek mindre också då de var lite stora. Men oj vad sköna de är att gå i! Känns som joggingskor, super!
 
Lite nytt om tävlingen i Lanaken (Belgien) som var förra veckan. Kiwi startade 5 gnger och vart placerad 4 varav en utav dem var 2a i 140, kul!
Nina kom 6a i 130, tror aldrig att hon har hoppat en sådan bana förut. Hon går verkligen så bra! Kul hur hästar kan ändra sig. När vi löshoppade henne som unghäst hoppade hon bra, men aldrig så bra som hon gör med ryttare.
På torsdag åker Victor och Charlotte till Paris för att vara med i Hérmes hopptävligen (väldigt classy, man måste vara inbjuden för att få tävla) som kommer hållas i Grand Palais. Självklart vinner man oranga täcken a la Hérmes, nice.
 
 
 
 

Någon som vill åka och tävla?
 
Annars fullt ös i stallet. Har 7-8 hästar att rida, minns inte riktigt, ja ni ser kaos. Sen ska Cerise flytta till ett inackoderingstall i grannbyn för typ 2 veckor. För vi måste ta hem ett sto som ska ha föl snart (fölstona står inte hemma hos oss under vintern) och behöver alltså en box så då får Cerise flytta ut lite. Vilket är drygt för då har jag 6-7 hästar att rida hemma sen måste jag åka till det andra stallet som jag inte vet vart det ligger men de ska ha ridhus vilket är bra + att jag aldrig riktigt vet om jag har bil så det kan bli lite problematiskt. Och sen vill man inte stressa när man är hos Cerise, för mockning och fodring ingår men de går liksom inte ut i hagar al la Sweden så när jag kommer blir ända gången hon kommer ut på en dag+ att jag måste åka dit på min lediga dag också eftersom ingen annan kommer att ta ut henne. Åååååååååh, Charles får fasiken ta en annan häst. Victors, han har ju bil och rider redan i 75 olika stall, ett till gör väl ingen skillnad. Eller så får Charles helt enkelt flytta alla mina 7-8 hästar till det andra stallet så jag har ridhus. Ja vilket bra idé, så gör vi, ska bara prata med Charles först.
 
Så nu ska jag fixa lite på mitt CV innan jag går och lägger mig. Håller på att sätta ihop ett riktigt och det tar ju sådan tid och jag kan ju inte skriva, Här på bloggen rinner det på men när man ska skriva ordentligt, ja då blir det stopp. När man liksom ska låta smart och allmänbildad på samma gång och den senaste nämnda är jag verkligen inte.
Vad heter USA:s president? Barack Obama. Rätt.
Vad är innehållet i en Bea sås? Smör, persilja och någoning mer.
Okej nu undviker jag bara tt jobba med CVt, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0