15 April 2013

Så mycket att uppdatera er om men jag kommer antaglien att glömma bort hälften. Det är kaos vilket gör att jag jobbar 11 h om dagen vilket inte är normalt och det känner jag i kroppen som är ganska trött också.
MEN nu till lite roligare uppdateringar!
 
* Hoppade med Quetsch i lördags, AMAZING alltså, det hade jag aldrig trott om den hästen. Jag har alltid sagt så att jag känns som om man ska ramla över varje hinder för hon hoppar så konstigt. Men nu hopade vi en riktigt bred 120 oxer och det gick lätt som en plätt + en linje med två hinder som låg på 1 meter och galoppbommar mellan dem som hon antagligen för ett par månader sen skulle snubblat och bryta nacken men nu sa det bara SWISS (alltså ljudet när det går fort) och hon bara var så snabb i benen, kul! Ska blir spännande på tävligen i helgen.
 
* Hoppade Casimir också, inte lika kul, drog bara och vi fick inte till något flyt. Ja just det, nu har jag hoppat en hinder på 140, eller ja. Hindret var på 80 men Casimir hoppade 140, det sa Charles iaf så det kanske inte riktigt räkna. Ja men ni hör ju, hur ska jag kunna göra en normal bana med den här, sen darar han på varje hinder jag jag bara sliter honom i munnen. Så vi får se i helgen hur det går.
 
* Cerise har flyttat till grannbyn då vi inte har plats för henne. Har tagit hem ett fölsto som ska ha föl vilken sekund som helst, har vaxdroppar och mjuk i rumpan och allt de brukar vara när ett föl är påväg, så förvänta er bilder på en gosig fölung snarast!
Cerise har i vilket fall aldrig stått i ett annat stall + att jag antar att de ger henne för mycket mat för hon har nästan haft av mig i två dagar nu och det är inte likt henne så nu har Martina ringt ägaren och de ska ge henne mindre mat och sätta ut henne på paddocken på morgonen, skitbra!

* Alla var i Paris i helgen utom jag på Saut de Hérmes, Charles sa att han hade en biljett till mig men någon måste ju sköta stallet, alltså SUCK har varit sååå svundsjuk hela helgen! Charles åkte dit på söndagen med hans systers man (som också håller på med hästar såklart) och lyssna på det här, han känner R-G Bengstsson, väldigt bra också! Och han var ju i Paris!!! Så de tänkte ta en sådan där fin katalog man fick där nere med en massa förklaring, med ryttarna i och sådär ni vet sen så skulle André (Charles systers man) fråga R-G om han kunde sätta en kråka över sin bild där i katalogen. MEN R-G hade fullt mer intervjuver så de skulle vänta till efter så vart det inte av... Jag är inte så mycket för autografter egenligen, tar mer gärna en bild men när det gäller R-G jag menar, hallå? Då kan man ju inte säga nej.
Well, Martina som jobbar här på kliniken sa att hon skulle till en stor tävling var det nu var och när det nu var och att han skulle säkert vara där. Så en katalog fick jag från Paris men ingen kråka så då kan jag skicka katalogen med Martina om hon lyckas få tag på honom där.
Så det blir Martina och alla småtjejerna som kommer springa efter Roffe haha.
 
Så nu måste jag äta, har inte ätit sedan 13. Det är så mina dagar ser ut nu, Till stallet kl 8, ut och in med hästar, rida tre hästar, luncha 30 min, åka till Cerise och fixa henne, tillbaka till stallet och rida resterande hästar, hemma 19-20. Tur är det väl att det är 20+ och sol ute. Nu är sommaren äntligen här!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0